Google Ads nieuws week 48

In dit blog bericht vind je het laatste nieuws rondom Google Ads uit week 48.

?????? ??????? & ????? ??? ??????

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Google gaat in december de Display & Video 360 policy updaten. Hierboven staat de mededeling. Voor meer informatie klik op deze link.

????? ?????? ???? ???????

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Google lanceert een nieuwe ad format voor Adsense genaamd side rails. Deze advertenties verschijnen aan de zijkant van de pagina op wijde schermen.

?????? ??????? ???? ???

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Voor explorations en custom reporting zijn er twee nieuwe metrics beschikbaar namelijk views per session en gemiddelde sessie duur.

??? ???? ??????

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

In GA4 is item scoped nu beschikbaar in quota information (bron).

????? ?????? ???????

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Uit de nieuwe dataset van Mike Ryan blijkt dat de CPC’s dit jaar tijdens black friday 11% hoger waren.

De landen met de duurste cpc’s :

1. Zwitzerland € 0.70

2. Nederland— € 0.58

3. United Kingdom & Zweden € 0.52

??? ????????? ??? ???????

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Vanaf maart 2023 kan je switchen naar GA4 met Shopify. Voor meer informatie klik op deze link.

????? ???? ???

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Het menu van GA4 in het admin paneel wordt aangepast. In het nieuwe interface dat nog uitgerold wordt zie je straks meerdere items uit configureren zoals doelgroepen en debugview (bron).

?????? ????? ??????? ??? ????

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Google test meerdere headers voor de Local Service Ads. Hierboven zie je daar een voorbeeld van (bron).

????????? ????????? ???? ???? ❌

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Na meerdere discussies over of placement exlusion voor Pmax is of op accountniveau geeft Ginny Marvin aan dat het op account niveau is.

Pas dus op met het zomaar toepassen van placement exclusions. Deze plaatsingen exclude je namelijk ook in andere campagnes.

Weekafsluiting

Dit waren de laatste nieuws updates rondom Google Ads in week 48. Voor tips en vragen stuur mij een bericht.