Google ads news week 12

Below you find all the news from Google ads week 12

Google for Games 2023 Developer Summit

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

During the Google for Games 2023 Developer Summit Google announced some updates:

– new bidding partners

– same app key

– adMob cross-promotion

– reach uninstalled users

– gaming feeds

– Google play auto-install(source).

Updated Local Services Ads 

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Google has updated The Local Services Ads interface. It should now be easier to add or remove verticals directly in the interface(source).

Changing web conversion imported from GA4

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Google is changing its non-direct click import to full cross-channel conversions.

This change applies to conversions imported from GA4 to Google Ads.

For more information/explanation I recommend reading the post from Frederik Boysen : https://lnkd.in/e-Zxehyv

EMEA Product Kickoff overview

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

During the EMEA Product Kickoff Google shared a lot of updates! Because the list is too long for this newsletter you can check this post.

Google is increasing limits

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Google is increasing limits for GA4. You can now create up to 2,000 properties and 400 subproperties in your GA4 account!

Google AI creates Ad

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Geert Groot has sent me this new beta spotted by Chaitanya Vanga!

With this Beta Google’s AI help you create your ad(source)!

New YouTube Ad group type

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

John Moran shared this new YouTube ad group type called mixed formats.

This new ad group type allows advertisers to mix skippable ads and non-Skippable Ads.

2 Discovery updates

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Yesterday Google announced 2 updates for Discovery:

– product feeds have expanded their availability to all Discovery advertisers

– advertisers will be able to utilize product-level reporting to track the performance & DDA will be available(source).

Change in Ads Script

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Google is changing the script to make experiments(more information)!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *