Week 51

Bij deze een fijne kerst en welkom bij de Google Ads nieuwsbrief! In deze nieuwsbrief lees je de laatste updates en nieuwtjes rondom Google Ads.

Sponsored label in desktop resultaten

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Voor mobile search is het label sponsored al uitgerold. Nu is Google het label Sponsored ook aan het testen voor de desktop resultaten.

CBD promoties Google Ads

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Google Ads gaat meer promoties toelaten van CBD producten.

Nieuw in GA4

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Sinds deze week kan je met de migratietool doelgroepen vanuit Universal Analytics automatisch in GA4 plaatsen.

Nieuwe GA4 update

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Vanaf nu is het mogelijk om de content op de Home page van GA4 te personaliseren. 

Nieuwe tabellen in het Ads Rapport

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Er zijn nieuwe tabellen gespot in het Google Ads rapport namelijk(bron):

-gestapelde staafdiagram

-gestapelde kolomdiagram

-combinatiekaart

-gestapelde vlakdiagram

-gestapelde vlakdiagram(100%)

Google Ads Policy

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Google Ads heeft een wijziging gemaakt in de Ads Policy. 

Nieuwe feature looker studio

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Looker studio heeft een nieuwe feature genaamd token usage(bron).

Updated Policy update Google Merchant Center

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Google heeft een sectie geüpdatet voor de policy van Merchant Center.

Nieuwe set-up PMax

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding

Spotted by Fırat Dere een nieuwe set-up voor Performance Max.

Weekafsluiting

Dit waren de laatste nieuws updates rondom Google Ads in week 51. Voor tips en vragen stuur mij een bericht.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *