Google Ads nieuws week 50

Welkom bij de Google Ads nieuwsbrief! In deze nieuwsbrief lees je de laatste updates en nieuwtjes rondom Google Ads.

Google Ads Summary Box

4 maanden terug schreef ik al dat Google bezig is met het testen van een Google Ads Summary Box.

Deze box laat zien dat voor een zoekopdracht jouw advertentie kan worden vertoond. Je ziet dit door middel van een preview.

De laatste dagen zie ook ik deze Google Ads Summary box. Hierboven zie je een voorbeeld hiervan.

Ads Editor Error

Het kan zo zijn dat de Ads Editor momenteel {LOCATION(City)} niet herkent. Mocht dit ook gebeuren in jouw Ads Editor dan komt dit door een error.

Google Ads Credit

Google Analytics 4 gaat bepaalde gebruikers een one-time Google Ad credit geven. Mocht je account hiervoor in aanmerking komen dan verschijnt deze Ad Credit bij de aanbevelingen.

Content Targeting

In oktober werd al bekend dat Google content targeting voor video’s gaat verdwijnen. In een mail van Google is nu bekend geworden dat dit vanaf januari zal gebeuren.

Nieuwe features Google Chrome

Zoals ik al eerder bekend maakte krijgt Google Chrome enkele nieuwe features. Nu is vanuit een Google blog ook dit bevestigd.

De nieuwe features zullen zijn:

– price tracking

– discount codes automatisch zoeken

– Google lens prijzen checker

– autofill voor het uitchecken

Deze features zullen voorlopig US only zijn.

4 nieuwe features op de Insights page

Google heeft voor de Insights page 4 nieuwe features gelanceerd dit zijn:

– search terms

– assets

– audiences

– change history

Nieuw GA4 landing page rapport

Eindelijk is het landingspagina rapport ook beschikbaar in GA4!

In het nieuwe rapport staan de volgende metrics:

– average engagement time per session

– conversions

– new users

– views

– total revenue

Nieuwe Merchant Center Versie

Gespot door Fırat Dere een nieuwe versie voor Merchant Center genaamd Merchant Center Next. Hierboven een impressie van hoe deze simpelere versie eruit ziet.

Auto Apply History

Er is een nieuwe mogelijkheid gespot door Kasim Aslam om de auto apply histroy te bekijken. Hierboven een voorbeeld.

Google Discover Feed

Ook in de Google Discover Feed laat Google tegenwoordig het ad label sponsored en het logo van het bedrijf naast de bedrijfsnaam zien.

Items kiezen om te bekijken

3 maanden terug schreef ik al over een nieuwe mogelijkheid om meerdere ads/assets combinaties te bekijken bij het opzetten en bekijken van display campagnes in Google Ads. Nu zie ik deze mogelijkheid in meerdere accounts uitrollen.

Offer available Google Business profile

Google kan vanaf nu het label offer available laten zien in Google Maps. Het lijkt er op dat die een ad based vertoning is.

Weekafsluiting

Dit waren de laatste nieuws updates rondom Google Ads in week 50. Voor tips en vragen stuur mij een bericht.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *